Mardröm

Usch, imorse vaknade jag av en mardröm. Jag drömde att Jamie skulle börja dagis, och första dagen skulle han bara vara där en timme. Så gick jag dit för att hämta honom, och då hade dom precis ätit lunch.
Jag: "Jaha, har det gått bra?"
Dagisfröken(Lugn och bekymmersfri): "Ne, inte speciellt. Han åt bara litegrann, också har han varit ledsen."
(Jag tänker, smått hysteriskt: "Usch, nu har han gråtit hela tiden, fy vad hemskt, det här kommer aldrig att funka!") 
Dagisfröken: "Nu kan han äta strips iallafall!"
Jag: "Va? Har ni gett han strips? Men han äter ju inte sånt! Men, vadå, det var väl inget salt på iallafall?"
Dagisfröken: "..."
Jag(Klart upprörd): "Jaha, okej..." (Försöker lugna ner mig.)
Dagisfröken: "Också kan han dricka mjölk!"
Jag(hysterisk): "VA?! Men ni kan ju inte bara mata honom med vad som helst! Om ni inte vet vad han får äta så måste ni fråga! Han har ju precis börjat äta...!" Fortsätter skälla och gapa ett tag... 
Jag(försöker tänka att det inte är hela världen): "Jaha, vad ska ni äta imorgon då? Jag kanske borde skicka med en lista på vad han får äta och inte... Eller, äh, skitsamma, jag skickar med honom egen mat istället!"
Går sen muttrande där ifrån och tänker att dom är ett stort gäng idioter hela högen.


Hmm, tur det är ett tag kvar tills han ska börja :P

Igår bakade jag tekakor. Dom blev jättebra! Mjuka och goda. Sen var jag, Jamie och Bianca ut på en långpromenad, i det otroligt härliga vädret. Varmt och soligt, verkligen jätteskönt! Så hyrde vi en film på macken, som jag tänkte att jag och Kenneth skulle se på kvällen. Jag lagade till en god middag, och efter Jamie somnat slog vi på filmen. Tyvärr hade Jamie ont i magen, så vaknade sjuttielva gånger under filmens gång, så vi fick pausa medan jag sprang dit och la mig. Det slutade med att vi tog upp honom , och då kräktes han lite, och sen somnade han skönt, då filmen var slut. Så kunde vi ligga och mysa litegrann, innan sovdags!

Idag har vi också gått en promenad. Det var ingen sol, och lite kallare, men rätt skönt väder ändå!

Men nu ska jag laga mat, för snart kommer Kenneth hem från jobbet!

Förresten har jag ju glömt skriva att vi var på BVC förra tisdagen, och Jamie vägde 8570g och var 70cm lång. Så han följer kurvan jättebra :) Dom frågade även om vi ville vaccinera honom mot svininfluensan, men det tänker vi avstå.

Ska även skriva att Jamie börjat förflytta sig nu, genom att trycka ifrån med armarna. Mestadels förflyttas han i sidled, men idag flyttade han sig även lite bakåt! Så nu är han igång!

Komletterar med lite bilder från helgen sen...


Och här kommer dom:


Kommentarer
Postat av: Helen

Haha, du måste verkligen ha ångest inför dagis om du redan börjar drömma mardrömmar :P

2010-02-15 @ 21:31:33
Postat av: Mamma Ann-Sofie

Ja, men tiden går fort så snart är det dags. Det är lika bra du vänjer dej vid tanken och det är inte troligt att de uppskattar att du vill skicka med egen matsäck åt honom så det är bäst du lär honom äta allt för man vet aldrig vad de stoppar i honom, ha,ha.

2010-02-15 @ 22:30:57
Postat av: Terese

Ja herregud, den dagen, den sorgen, haha :P

Men förhoppningsvis har han lärt sig att äta annan mat än potatis- och grönsaksmos då ;)

2010-02-16 @ 14:48:36
Postat av: Mamma Ann-Sofie

:P/iza

2010-02-18 @ 21:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0