Julklappsinslagning

Igår kväll slog vi in julklappar här hemma! Så nu är jag nästan klar med det, är bara några som jag väntar på att få med posten. Hoppas dom kommer imorgon! Vi har köpt en spis till Jamie, som vi tyckte det kändes onödigt att dra med hem till mamma, så den fick han tjuvstarta med idag ;) Det blir nog tillräckligt mycket att få plats med i bilen ändå!

Det är kallt, kallt, kallt nu! Neråt 25 minusgrader. Inte alls skönt... Det är så tråkigt eftersom vi inte kan vara ute då! Är som ingen mening att gå ut med Jamie i den här kylan, för då får man ju ändå gå in nästan på en gång igen, eftersom han inte är sådär superrörlig av sig med alla vinterkläder på! Men jag går med honom i vagnen till dagis i alla fall, för då har jag honom nerstoppad i åkpåsen, och då går det bra :) Det tar ju bara ca 10min att gå dit, så är ingen lång utestund, men lite friskluft får han i sig i alla fall! Och jag med.

Jag vet inte om jag har skrivit det, men har köpt en vinterjacka nu! En vit, som jag kollade på och provade för flera veckor sedan, men som jag inte köpte för att jag inte ville ha en vit jacka. Men eftersom jag inte tycks hitta någon annan som är så pass varm och skön som jag vill ha, så fick det bli den ändå! Och nu fick jag den för 20% också, så var ju bra att jag väntade :D Hur som helst så fryser inte jag heller när vi går till dagis då! Den är verkligen supervarm och skön!

Jag har blivit antagen till förskollärarutbildningen, men har inte svarat ännu. Men måste svara senast den 20:e om jag inte vill förlora min plats! Jag tror att jag ska svara ja...

Nu ska jag fortsätta läsa "Involved Parenthood", riktigt spännande tycker jag!

Snart fredag...

Kommentarer
Postat av: Miah

Va roligt att du kommit in.... e de nu i vår den är?

2010-12-15 @ 11:50:23
Postat av: Terese

Ja den börjar direkt efter att den här kursen slutar, 17 januari tror jag det var! Jag svarade igår :) Det blir spännande! Men kommer kännas jättekonstigt att vara borta 1vecka/månad (kommer väl pendla, men man blir ju borta större delen av dagen), och kommer vara supernervös att jag ska drulla bort mig i H-sand :P Men känns skönt att veta vad jag ska göra dom närmsta åren, och att äntligen "bli" någonting!

2010-12-15 @ 12:20:24
Postat av: Helen

Så nu blir det en 3-års utbildning eller? Kursen som du redan har läst då? Tillhör inte den utbildningen?

2010-12-15 @ 17:12:05
Postat av: izza

det lät ju kul :p

jag tycker att det bara e tess som komenterar min blogg.

2010-12-15 @ 22:49:36
Postat av: Terese

3,5 år är den på! Nja, alltså jag kommer ju läsa pedagogik A inom utbildningen också, men tror det är andra delkurser än dom jag läst... men det känns ändå bra att jag läst den, dels för att jag fått testa hur det är att läsa på distans, och på universitetsnivå, men även för att det lär göra det lättare med dom kommande pedagogikkurserna att jag fått in rätta "tänket"!

2010-12-16 @ 15:23:02
Postat av: Helen

Okej! Har du tur så kanske du får tillgodoräkna dig nånting ;) Längtar efter att komma hem och se din "lillmage" :P

2010-12-16 @ 16:36:02
Postat av: sandra

men alltså, vadå lillmage!? har jag missat något... :P kram på er!

2011-01-12 @ 13:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0