Monkeyboy


Förra veckan hann jag med att baka en rulltårta, och tekakor. Jättegott bådadera! Kenneth bakade snoddas, och även dom blev lyckade.

I fredags jobbade Kenneth hela dagen, och även på lördag jobbade han. Men lördagen behövde jag iaf inte vara ensam, utan min kära storasyster+barn kom på impulsbesök! Verkligen roligt :) Det blev inte så långvarigt, men kul så länge det varade! Men man saknar verkligen ett hus och en tomt, när man får besök. Då känns det som att det är så trångt här! Lagomt för oss tre, men så fort det kommer någon fler, finns det ingen plats. Speciellt när det kommer barn, märker man det, för dom vill ju gärna springa runt och härja överallt dom! Och om man då har ställen som man inte vill att dom ska vara på, då får dom så liten plats att röra sig på... Men någon gång kommer väl det där huset! Det kan ju vara bra att veta var man vill bo först, och ha ekonomi till det ;)


Dom här bilderna har jag skrivit ut, ramat in, och ska sätta upp på våran "fotovägg" i hallen.
Från vänster: Antonia, My, Tristan och Luna.
Hittills har vi bara lyckats få upp ett kort på Jamie, och ett kort på Melvin. Men nu ska alltså dessa upp, och sen ska vi även sätta upp vårat "familjekort" som vi tog till tidningen, samt kort på Jamies övriga kusiner, och ev några andra.

Nu har jag nyss ätit en majskolv, med smör och salt. Gud så gott! Jag har inte ätit det sen förra sommaren, då Monica bjöd mig på det. Och innan dess var det åratal sen sist! Det är roligt när man kommer på såna där saker, som man inte ätit på länge. Då kommer man ur vardagsmönstret litegrann.


Jamie ställde sig upp själv i spjälsängen ikväll. Han ska ju ställa sig upp, mot saker, hela tiden nu! Än så länge måste han ha stöd, men han lär sig verkligen snabbt! Det ser så roligt ut när han kryper runt på golvet, och så går han med händerna och fötterna i golvet (istället för med knäna). Det får mig att tänka på en liten apunge, haha :P Fast en väääldigt söt sådan då förstås!

På fredag får Kenneth lön, så på lördag blir det en trip till Sundsvall. Mestadels ska vi handla mat, men det lär nog bli några andra grejer också. En dammsugare har jag till exempel blivit lovad! Jag måste bara berätta om konversationen jag och Kenneth hade förra veckan:

Jag: -"Det kanske är dags att vi investerar i en ny elvisp..."
Kenneth: -"Mmm..."
Jag: -"...och en dammsugare."
Kenneth: -"Ja, vi får väl köpa det när jag får lön."
Jag: - "Då skulle jag bli lycklig!"
Kenneth: -"Skulle du det?"
Jag: - "Ja, det skulle jag!" 
Kenneth: -"Jamen då ska du få det!"

Det var väl älsklingsvärt av honom att säga så, haha! Vilken kärlek! Även fast han senare ändrade sig, och tyckte att jag kunde köpa elvispen själv :P Men dammsugaren ska han iaf betala. Det viktigaste (och dyraste)!

Nu tror jag att jag ska ta och avrunda. Det börjar bli långt! Så godnatt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0