These shoes are made for walking...

Imorse tog jag en riktigt lång promenad! Kenneth var ute och sprang igår (!), och då hittade han en ny promenadväg. Så då testade jag den idag! Först gick jag ner mot kyrkan, sen tog jag höger, på en stig som gick längs älven. Efter ett tag kom man ut på en grusväg, som leder till vikbron. Där kunde man sedan välja att gå upp till vägen, som leder in mot byn. Vilket jag då gjorde. Det tog cirka 1,5 timme att gå, och jag var härligt slut i kroppen när jag kom hem!
Det var väl kanske inte idealiskt att gå med vagnen längs stigen, eftersom det var lite lerigt och guppigt, men det funkade ju. Och det var så mysigt i övrigt, med stillheten och vattnet med alla fåglar. Jag såg både svanar och änder och såna där andra fåglar som jag inte vet vad dom heter :P Det låg ett vindskydd, halvvägs efter stigen, och där var det jättefin utsikt över älven. Jag stannade dock inte och satte mig, utan jag tänkte att det var bäst att fortsätta gå, medan Jamie fortfarande sov. Det blir så besvärligt om han vaknar och bestämmer sig för att han inte vill sitta i vagnen! Men han sov en timme, och sen höll han sig faktiskt nöjd även den sista halvtimmen.
Det var jättefint väder, inte så varmt, men vindstilla och sol! Men när jag nästan var hemma, började det blåsa lite smått. Sen när vi satt och åt lunch började det även att snöa. Så det var tur att jag inte gick senare!

Sen var grannen upp och irriterade mig, men det orkar jag inte skriva om. Tycker bara det är drygt när det ska hållas på reglerna, punkt till pricka!

Kommentarer
Postat av: Miah

Jasså, ha kenneth börja springa...=O

Lät som en väldigt bra promenadväg iaf, alltid kul när man får lite omväxling =)



Btw, gud va rolig Jamie såg ut på ett av korten nedan....där han kröp på händer och fötter, sötungen ;)

2010-04-23 @ 08:37:12
URL: http://mammamiahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0