Mammas pojke

Jag har ju redan konstaterat att Jamie ofta visar många likheter med sin pappa, men ibland är han nog ändå lite lik sin mamma också :) Och då syftade jag inte på att han ligger och skriker på bilden nedan, haha :P

 

Han ligger och sover i min famn nu. Två nätter i rad har han vaknat vid 3-tiden och varit pigg, så då blir han trött så tidigt på morgonen! Fast först tvingar han förstås upp mamma ur sängen vid 6-7, och sen när mamma piggnat till, då kan han sova! Min lilla skruttunge ;P Fast när man väl har kommit ur sängen är det ju ganska skönt att vara uppe vid den tiden ändå!

 

Idag kommer Eva på besök. Eller hon ska väl till Jimmy och Maria, men lär väl dyka upp här med en sväng, eller så åker vi dit! Dom skulle tydligen fixa ett eget rum åt Melle, så det är ju jättebra!

 

Undra om Kenneth kommer ihåg att han planerat gå upp på Getberget, med Jonas, igen i helgen? Hmm... får väl se om det blir av eller inte!

 

Igår städade jag, och idag ska det bakas! Får se om det blir bullar, eller bröd, eller både ock! Beror på vad jag orkar. Jag vet inte om Kenneth kommer vara hemma idag, eller om det är nån ved eller nåt som ska göras...

 

Nästa vecka hoppas jag att han ska fixa med min bil, så kan jag beställa tid för besiktning i oktober! Är ju skönt om man har ett tag på sig att fixa den, ifall något skulle vara fel. Sen är det dom där vinterdäcken som ska införskaffas också, men måste ta reda på vart det finns däckmaskin och vad det kostar... är så jobbigt med en sån utgift nu innan jul, är ju dags att spara till julklappar nu också! Tur att jag fick sålt ormen, så jag fick lite pengar därifrån!

 

På tal om pengar så har vi fått bidraget för den här månaden nu, det är så skönt :) Vi ska ju fara hemöver om en vecka, så kommer gå åt extra mycket bensinpengar, men då sparar vi ju in lite på matkassan istället... Kenneth tycker att jag är så snål, men när jag vet att det väntar massa utgifter så känns det bäst att hålla inne med pengarna så gott det går! Och jag skulle gärna vilja gå och klippa mig, mitt hår är ju överslitet som vanligt :( Men känns som jag måste vänta med privata utgifter tills däcken är betalda.

 

Jaja, nog om det ekonomiska! Jag börjar bli sugen på frukost nu; gröt med äppelmos, och te med macka.

 

Jag tror förresten att någon brutit sig in i vårat källarförråd, för det såg väldans konstigt ut när jag var ner där igår! Jag måste gå ner en sväng idag och kolla om nånting är borta, även fast jag inte kan tänka mig att det är så mycket där som nån skulle vilja ha... men blev så orolig igår kväll över att mina skidor skulle vara borta :P Är ju otroligt att man inte kan få ha någonting ifred här! Då känns det inte så kul att bo i Ljungaverk.

 

Nu - frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0