Snö

Imorse när jag klev upp ur sängen så snöade det. Det var så mysigt! Det är iofs andra gången som det snöar nu, och jag vet ju att det försvinner lika fort som det kom, men fylldes av en stor längtan till julen! Och alla förberedelser! Jag älskar ju allt det där med lucia och advent och jul... ljusen som lyser upp i vintermörkret, sångerna, och framförallt gemenskapen. Man umgås med varandra, och alla är glada, just bara för att det är jul! Så funkar det i min familj iallafall :P

Den här julafton kommer vi nog fira med Kenneths familj, vilket kommer kännas väldigt konstigt för mig! Men jag har börjat känna mig okej med tanken nu, haha, man måste ju faktiskt turas om nu när det är ett litet barn med i bilden! Så då åker vi till min familj på juldagen, också firar vi förstås nästa julafton med min familj då istället!

Jag hoppas att vi ska kunna få till riktigt julmysigt hemma i lägenheten i år också. Vi har ju några tomtar och så, och skulle man sätta upp röda gardiner i vardagsrummet så vore det ju super! Ska försöka fixa det... men nog om det där nu!

Lillen ligger och sover, och jag har tänkt att jag ska hinna baka bröd innan han vaknar. Jag har bara inte så stor lust :P Men nu MÅSTE jag göra det! Det är bara att ta sig i kragen och skärpa till sig... Skulle vilja fixa med att ta fram vinterkläder och ta bort sommarkläder nu också, men det är så svårt att hinna allting när man är själv med pojken. Och sen när jag inte är själv, då har man antingen annat att göra, eller ingen ork kvar!

Just ja, jag måste beställa besiktning för bilen också, bäst jag fixar det nu på en gång!

Kommentarer
Postat av: Helen

Haha, du längtar till jul precis lika mycket som jag gör hör jag ;) Jag sitter redan och funderar på julklappar till alla :P

2009-10-12 @ 20:02:46
Postat av: Terese

Ja, samma här! Jag har redan börjat köpa till Jamie, och lär nog bli till fler snart också :) Är ju skönt att sprida ut julklappsköpandet lite, så det inte blir allt på en gång!

2009-10-12 @ 21:36:09
Postat av: Helen

Så sant! Jag har beställt lite jultidningar, ska försöka vänta lite med resten...blir väl internet-shopping i år med :P

2009-10-13 @ 19:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0