Snabbt hembesök

I onsdags var vi på MVC igen på kontroll. Hädanefter ska vi gå dit varannan vecka. Bebisens hjärtslag låg på samma som förut, den är fortfarande rörlig, men hade lagt sig med huvudet neråt nu. Magen mättes till 27 cm och jag vägde 54,4 kg, alltså har jag gått upp 8 kg totalt!
Trille och Kenneth var med båda två, och när dom lyssnade och kände på magen så gömde sig Tristan bakom Kenneths stol. Så han tyckte nog att det var lite smått läskigt! Sen fick han sitta i mitt knä när vi bara pratade, och då gick det förstås bra :) Han vägde sig han också, 14,4 kg låg han på.

Efter kontrollen åkte vi hemöver och släppte först av Kenneth i Ramsele, och sen for jag och Trille till Resele. Där sov vi och på torsdagen for till Miah som fyllde år! Jag fick massa barnkläder av henne som jag tog med mig hem, också fick jag mig en tårtbit ;)

Jag for sen vidare till Edsele, till Viktor och Sandra, och där grillade vi och spelade lite kort. Tyvärr började det ju att regna så vi fick sitta inne.
Sen sov vi i Ramsele, Bianca fick sova i bilen och det gick bra, även fast jag tyckte lite synd om henne. Peter har förresten köpt våran ödla, så vi lämnade av den där nu också!

Igår morse åkte vi hem, Kenneth skulle jobba i skogen med Jimmy var det tänkt. Jimmy och Mariah var på UL på förmiddagen, och sen kom Mariahs bror och hälsade på, så det blev dock ingenting av den saken!

Vi köpte hem pizza och tittade på film istället :P Vi fick låna massa brända filmer av Viktor, så lär bli mycket filmtittande nu skulle jag tro, hihi.

Det har varit mycket regn dom senaste dagarna, och även åska på sina håll, och nu börjar det att åka här hör jag... det ser inte ut som åksväder, men tydligen så är det, det! Så jag antar att det är bäst jag stänger av datorn ett tag då :( Lika bra kanske eftersom jag ändå skulle plugga.

Ska förresten tillägga att grannen tydligen har lekt rövare nu när vi har varit borta, igår spelade han hög musik och satt och skrek och levde om sent in på natten, och enligt grannen under oss har han hållt på så både onsdag och torsdag också... det var ju tur att han inte gjorde det när Trille var här iallafall, för då hade jag blivit galen! Känns ju verkligen inte roligt när det ska vara sådär :/ Flyttar inte han så flyttar väl vi istället, mitt barn ska då inte behöva bo bredvid ett pucko...

(Idag blir det potatisgratäng med fläskfilé och lax till middag, superdupergott!)

Kommentarer
Postat av: ann-sofie

Nu väger du ungefär lika mycket som jag så nu vet du hur det känns. Fast jag har ju fördelat min vikt på ett lite annorlunda sätt. Din är ju väldigt koncentrerad på magen som det ser ut ;P

2009-05-24 @ 01:10:31
Postat av: Miah

Jag väntar fortfarande på bilen på "motorcykeln" jag....väntar



Annars är det ju intressant att läsa här...eller, det är intressant kankse man skriver bara (utan annars mena ja)?!?

2009-05-25 @ 12:14:18
Postat av: Terese

Mjo jag tror det mesta sitter på magen :P



Haha, ja jag har inte varit och hälsat på hos Jimmy och Maria nåt mer, så har inte kunnat tagit någon bild! Men lägger upp så fort jag varit där ;)

2009-05-25 @ 14:19:23
URL: http://tereseundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0