Massa blandat!

Nu har jag varit dålig på att uppdatera några dagar, så ska försöka sammanfatta allt som har hänt! Hmm, häromdagen var vi till Kenneth morfars (samt gammelmorfars och gammelmormors) grav, och planterade blommor. Vi tvättade av gravstenen lite också, och tog bort den värsta mossan!

Igår sov vi uppe i Finnsjön, och tänkte även göra det idag, men så blev inte fallet :/ Det blev bara massa problem med "järnhästen" hela tiden, och trots att Kenneth lyckades fixa det mesta, så var det inte så mycket att göra när den gamla mattan gick av :( Så då åkte vi hem istället, eftersom det inte fanns så mycket mer för Kenneth att göra!


Men han är duktig min älskling ;) Han tog sig till-och-med ett snabbt dopp idag :D


När vi åkte hem var det en postbil som hade kört av vägen, när han skulle backa in i en mötesficka, då han fick möte av en lastbil. Kenneth gick dit och hjälpte till lite, och dom lyckades dra upp den!

Sen for vi hem och grillade :)

Kenneth fick en av sina impulsidéer idag, så vi har planer för helgen också! K: - "Du vet att jag brukar kunna få såna där snabba idéer ibland, då jag vill göra nånting på en gång..?" T: - "Mmm..?" K: - "Jo, jag funderade om vi kanske skulle åka till Mora i helgen!"
Haha, jahapp okej, min lilla tok :P Men vi kom fram till att vi hade ju inget bättre för oss, och Kenneths pappa betalar bensinen så då kör vi på det då!


Vecka 31:

Kroppen
: Det är vanligt med besvär från ryggen under senare delen av graviditeten. Livmodern är tung och belastningen blir stor på både ben, rygg och bäckenbotten. För att undvika att få trötthetsvärk i ländryggen är det bra att ha en bra hållning och motverka svank. Personer som tidigare haft problem med ryggen löper större risk att drabbas av besvär. Förutom den naturliga belastning som blir av den ökade tyngden gör graviditeten i sig att ledband, höfter och ryggrad luckras upp genom ett hormon som heter relaxin. Hormonet vidgar bäckenet och underlättar på så sätt förlossningen. Vissa känner stora besvär av foglossning och kan då behöva hjälpmedel i form av t.ex stödbälte. Undvik asymmetriska rörelser som t.ex att gå i trappor och bära tunga saker.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna knappt 6 cm. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.

Ska tillägga att det sparkas vilt inne i magen nu också! Eller sparkas gör det väl inte direkt, men det är mycket rörelse iaf ;) Och det syns så väl, hihi! Jag har börjar förstå nu att det inte är speciellt länge kvar tills det är dags, helt otroligt! Går inte riktigt att förstå att jag snart kommer vara mamma... allting har gått så fort :O Snart kommer det ut en liten bebis ur mig! Det kommer bli så häftigt, jag längtar verkligen :D

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag blev full i skratt när jag läste din blogg för när du skriver om Kenneth låter det likadant som när Miah skriver om Trille, hihi. Än så länge är det han som är din lilla tok men det kanske blir annat när bebben kommer, eller inte. Den som lever får se. / Kram mamma

2009-05-31 @ 19:48:16
Postat av: Anonym

Hahaha, det tänkte jag inte på, men är väl mina moderskänslor som börjar komma fram :P

2009-06-01 @ 09:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0