Sol, sol, sol :)

Gud så härligt sommarväder det har varit både igår och idag! Jag har bränt mig lite på armarna, eftersom jag inte har något solskydd, men smörjer in mig med body lotion på kvällen iaf för att återfukta huden.

Igår var vi till Torpshammar för att se om blommorna på Kenneths morfars grav mådde bra, och såhär såg det ut:
Det var några som inte hade slagit ut än, men det såg ut att bli riktigt fint :) Efter att vi varit där for vi förbi Kenneths mormors hus, och där var det vildvuxet minsann! Vi for och hämtade röjsågen så Kenneth kunde ta bort det värsta, och sen hjälptes vi åt att kratta ihop det till en hög. Nu är Kenneth där med Jimmy och klipper gräset också! Det är verkligen synd att huset är så skadat, hade verkligen varit mysigt med egen tomt med trädgårdsland och blomrabatt och en liten grillhörna med utemöbler... Vi träffade några av grannarna också, dom hade två pojkar som var 4 och 6 år gammal, som var väldigt nyfikna :P Så vi satt och pratade massa med dom, och Kenneth blev bjuden på en öl också ;) Så kändes som sagt jättetrist att man inte kan bo där, när det är trevliga grannar och mysig tomt!

Idag har Kenneth jobbat i skogen, så jag har legat utanför stugan i solen.Jättehärligt, men usch vad myggbett jag får! Det är helt sjukt vad det kliar :/ Efter ett tag kom Kenneth och gav mig djungelolja, så då blev det lite bättre, men dom bett jag redan fått var det ju inte så mycket att göra nånting åt! På lunchen tänkte vi bada, men det var verkligen iskallt i vattnet, så för min del var det bara fötterna som kom ner i vattnet, och Kenneth gick bara ner halvvägs. Men Bianca simmade faktiskt ut en bit, på eget bevåg!

Igår gjorde vi förresten muffins, så jag måste förstås lägga in en bild på dom också:

Vi tänkte baka bullar, men jag hade glömt att köpa pärlsocker, så det får bli en annan dag! Jag måste baka bröd snart också, för nu har det tagit slut... men när det är så här varmt så blir man ju så otroligt slö! Och det är så tråkigt att diska :P

På lördag är det hemvändardagen i Ånge, så då har vi tänkt att åka dit en sväng och gå på marknad och titta på Corroded. Dom skulle ha en extraspelning vid 6, så då hinner vi se dom precis innan dom börjar ta inträde, vid 7 ;) Det blir kul! Är ju inte så ofta som man gör sånt...

Shit, jag håller på att klia sönder mig nu! Och gör så ont när jag kliar på underarmarna, där jag har bränt mig :S Ajajaj...

Kommentarer
Postat av: helen

Låter så mysigt med eget hus! synd att det är obeboeligt...jag längtar tills jag har eget hus med trädgård och trädgårdsland och grejer! (om cirka 10 år kanske...)

2009-06-24 @ 22:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0