Regnig dag

Idag har det varit en regnig dag, och jag har inte känt för att göra så mycket alls! Kenneth var och testade fyrhjulingen men Jimmy på förmiddagen, och sen såg vi på "Reign Over Me". Om ni inte har sett den så rekommenderar jag den starkt, men med en liten varning om att tårar är oundvikliga :P

Vi har nästan packat klart bebisens bb-väska nu, ska bara köpa en filt och en pyjamas att lägga ner också. Sen är det min och Kenneths väska kvar! Men kan ju inte börja lägga ner kläder till oss nu precis, utan det man kan packa är väl bindor och nåt läsbart isf kanske... får väl skriva en lista på vad som ska med, så det går fort att packa ner det när det är dags!

Imorgon ska Kenneth upp till skogen och jobba, och jag ska som sagt på MVC. Jag tror vi skulle prata igenom en förlossningsplan nu, så jag har skrivit ner vilka smärtlindringar jag kan tänka mig! Jag har bestämt att jag inte vill använda något som kan påverka barnet eller förlossningsarbetet på ett negativt sätt, så då ryker alla medicinska smärtlindringar, förutom lustgas. Det jag kan tänka mig är alltså; massage, dusch/bad, rörelse och avslappning, värme/kyla, akupunktur och lustgas. TENS och sterila kvaddlar ska inte heller kunna ha några såna negativa effekter, men det har jag valt bort ändå...

Just nu försöker jag bara läsa så mycket jag kan om förlossningen, och förbereda mig mentalt! Känner man sig förberedd och medveten om händelseförloppet så tror jag att det är lättare att slappna av.

Jaja, that's it for today! Jag tänker ju mest bara på förlossningen nu, så blir bara massa snack om det hela tiden! Men det får ni stå ut med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0