Vinter



I fredags var Kenneth ledig, eftersom han jobbade eftermiddag förra veckan. Det var skönt med långhelg! Då for vi till Ånge och gick på folkets hus, där dom hade utförsäljning av kläder. Jag köpte mössa och handskar (60kr vardera), samt en "joggingdress", eller mysdress som jag brukar kalla det, för 269kr. Kenneth köpte flanellskjortor förstås ;)



Lördagen bakade vi pepparkakor och knäck hos Jimmy och Maria. Så nu har man gotta här hemma minsann! Det var kul :) Sen fyllde Neo år igår, så då var vi dit igen och fikade!

När vi kom hem drack vi glögg, eftersom jag har bestämt att man ska göra det på advent, haha! På morgonen hade jag tänkt att vi skulle äta en mysig frukost tillsammans, med adventsljusen tända, men då gick Kenneth upp på macken och käkade en korv, så jag fick ha min mysfrukost för mig själv bara istället! Knas!



Jamie är snorig så han har varit gnällig och svårsövd ett par dagar :/ Tror dock att det är på bättringsvägen nu! Men han har börjat somna väldigt sent... Igår la vi oss vid 10, och då trodde jag att vi skulle sova för natten, men ne då vakna han vid 11 och var vaken till 12! Bara låg och busa och hade sig! Sen sover vi förstås länge på morgonen istället, till 9-10, men ändå...

Nya lägenheten känns förresten jättebra! Ska lägga in bilder på den senare i veckan. Det gör så oerhört stor skillnad att man har ett extra rum (eller barnrum alltså) och planeringen är mycket bättre i det stora hela i den här lägenheten också, jämfört med den förra! Skulle bara behövt en bokhylla... min förra "råkade" ju gå sönder (Kenneth) ;P

Vi har skickat iväg nästan alla julkort nu, så håll ögonen öppna :D Ska se om jag kan hitta dom sista tre julklapparna nu!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej :)

Va kul att du också har blogg !

HVa stor han börjar bli Jamie :)

Tindrah har också strl 74 nu, fast det är lite stort ;p

Allt bra med er ?

Kram

2009-12-07 @ 23:57:42
URL: http://johannaaslund.bloggagratis.se
Postat av: Terese

Hej hej! Ja, det är otroligt vad fort det går, han bara växer och växer! Haha, ja då är dom ungefär lika stora då :P

Allting är bra här, vi börjar få ordning i lägenheten nu, så det är skönt! Hur är det själv då?

Kram

2009-12-08 @ 11:37:15
Postat av: Johanna

Jaha har ni flyttat till större eller?

Vi har också flyttat, men en trappa ner bara :P en 3a ! Det tar sån tid innan man kommer i ordning alltså!

Allt är bara bra med oss, Tindrahs 1års dag närmar sig med storm steg :D

Kram

2009-12-16 @ 22:34:20
URL: http://johannaaslund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0